IDENTIFICAREA PERICOLELOR SI EVALUAREA RISCURILOR

     Scopul principal al evaluării riscurilor profesionale este protejarea sănătăţii şi securităţii lucrătorilor. Evaluarea riscurilor ajută la diminuarea posibilităţii de vătămare a lucrătorilor şi de afectare a mediului ca urmare a activităţilor legate de muncă.

     Conform Legii 319/2006, toti angajatorii au obligatia de a efectua prin intermediul firmelor specializate, identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, mijloace de munca/echipamente de munca si mediul de munca pe locuri de munca/posturi de lucru.

      Beneficiarul evaluării trebuie să furnizeze (de preferat în format electronic):

1. Fişa postului pe fiecare meserie/loc de muncă sau post de lucru;

2. Lista principalelor mijloace de producţie (utilaje, echipamente, etc.)

3. Lista substanţelor (periculoase) cu care se lucrează (vopseluri, solvenţi, reactivi ş.a.)

4. Lista accidentelor şi bolilor profesionale din ultimii 10 ani pentru posturile de lucru considerate.

5. Raportul medical asupra stării de sănătate a lucrătorilor.

6. Copii după buletine de determinări ale noxelor.

Suplimentar este necesară permisiunea de foto sau film (video) sau vizionare directă la locurile de muncă de evaluat.

      Modul in care se va face aceasta evaluare a factorilor de risc de accidentare si imbolnavire profesionala de catre firma furnizor este urmatorul:

- studiul de evaluare a factorilor de risc se va efectua la sediul societatii dvs., mai exact la locurile de munca dorite spre evaluare. Acest studiu va fi efectuat de catre echipa de evaluare din cadrul firmei furnizor, la care se va adauga personal din cadrul firmei dumneavoastra, si anume: medicul de medicina muncii, seful locului de munca respectiv, si 1-2 salariati de la locul de munca respectiv.

      Metoda de evaluare a factorilor de risc de accidentare sau imbolnavire profesionala cuprinde:

- analiza vizuala, prin studiu de caz, simulare (mod operare, miscari, manevre), etc, pentru fiecare loc de munca, pe rand toate elementele sistemului de munca aferent si stabilirea pe aceasta baza a deficientelor, abaterilor, caracteristicilor, etc, ce ar putea conduce la accidente sau imbolnaviri profesionale;

- analiza masuratorilor/determinarilor pentru factorii masurabili sau aspectul nivelului concentratiei acestor factori asupra starii de sanatate;

- analiza starii de morbiditate sau diversele simptome care ar putea indica prezenta unei afectiuni datorate conditiilor de munca;

- identificarea elementelor depistate cu factori de risc si factorii de substrat cauzal si stabilirea nivelului de risc;

      Analiza se va finaliza printr-un document de evaluare a riscurilor, pentru fiecare loc de munca (post), in 2 exemplare.

sus

PDF Imprimare Email  

Curs Valutar BNR

BNR
Moneda RON 
2017-12-12
EUR 4.6362
GBP 5.2449
USD 3.9368

Stiri Mediafax